W piątek 15 marca 2016 r. w Warszawskiej Szkole Reklamy odbyła się inauguracja długo oczekiwanego cyklu „Ramię w Ramię o Reklamie”. Wydarzenie organizowane przez agencję kreatywną SlowArt zgromadziło w sali nr 5 pasjonatów polskich kampanii reklamowych.
Prowadzący Andrzej Sągin przedstawił zaproszonych ekspertów. W ich rolę wcielili się blogerzy związani z marketingiem - Artur Roguski (Why So Social) i Irena Mrozek (Zjadamy Reklamy), psychologowie Anna Kmiecik i Dominika Surała (obie Mała Psychologia) oraz oczywiście prezes Artur Waczko. Publiczność została poinformowana, że tego wieczoru planowanych jest wyświetlenie 20 polskich spotów reklamowych, które były emitowane w mediach w 2016 roku. Wybrane reklamy zostały wcześniej dobrane w pary i przydzielone do jednej z dziesięciu kategorii. Obejrzeliśmy więc pojedynki marek z branży farmaceutycznej i spożywczej, reklam niskobudżetowych, kampanii społecznych, promocji konkursów, ambient marketingu oraz spotów nawiązujących do dzieciństwa. Po każdym zaprezentowanym zestawie filmów eksperci przechodzili do ich analizy i oceny. Do dyskusji chętnie włączała się również publiczność, która finalnie wybierała zwycięzców.
Ożywione rozmowy, zabawne przemyślenia i zaskakujące spostrzeżenia zdały się nie mieć końca. Nic więc dziwnego, że czas przeznaczony na spotkanie minął w mgnieniu oka. Zaangażowanie naszych specjalistów w dyskusję było tak duże, że tego wieczoru udało się omówić jedynie połowę z przygotowanych reklam. Na zakończenie firma Newspoint zajmująca się monitoringiem mediów przedstawiła publiczności statystyki dotyczące omówionych przez nas spotów, wzbogacone o najciekawsze komentarze internautów.
Pierwsza edycja Ramię w Ramię o Reklamie utwierdziła nas w przekonaniu, że jest to inicjatywa, której brakuje w warszawskim środowisku reklamowym. Ciekawa formuła spotkania w połączeniu z przykuwającymi uwagę gośćmi gwarantuje wartościowe spędzenie czasu i stwarza ogromny potencjał na kolejne edycje. Mamy nadzieję, że uda się nimi zainteresować nie tylko pasjonatów reklamy, ale będą także regularną okazją do spotkań ludzi pracujących na co dzień w branży reklamowej. - wyjaśnia Adrian Madziar specjalista ds. marketingu.