Rysujesz, malujesz lub projektujesz? Uwielbiasz komiksy, filmy animowane lub interesujesz się sztuką wizualną? Wybierz specjalność Grafika i multimedia w komunikowaniu społecznym!
Praktyczne umiejętności z zakresu projektowania (kompozycja, layout, typografia, zarządzanie kolorem, multimedia) zdobywane w nowoczesnych laboratoriach pod okiem praktyków i specjalistów.
Realizacja projektów w oparciu o rynkowe realia i zapotrzebowanie. Budowanie graficznego portfolio oraz specjalistyczne konsultacje.
Przygotowany dla tej specjalności program nauczania uwzględnia standardy kształcenia opracowane przez ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla studiów dziennikarskich. Jednak przedmioty specjalnościowe związane są przede wszystkim z grafiką, projektowaniem, multimediami i publikacjami internetowymi. Takie połączenie stwarza unikatowe możliwości połączenia kompetencji projektowych i dziennikarskich, a to w celu podejmowania zadań profesjonalnego przygotowywania publikacji tekstowo-ilustracyjnych na dowolnym polu eksploatacji, zarówno w tradycyjnych, jak i w nowych mediach. Specjalność od podstaw przygotuje Cię do podjęcia pracy w zawodzie grafika projektowego i komputerowego.
Program studiów kładzie szczególny nacisk na wykształcenie umiejętności praktycznych, na rozwijanie kreatywności, własnego stylu artystycznego oraz na dostarczenie teoretycznej wiedzy z zakresu grafiki, sztuk wizualnych oraz dziennikarstwa. Poznasz najnowsze technologie i trendy w grafice projektowej, komputerowej i designie. Duża część zajęć odbywa się w pracowniach komputerowych (platformy PC i Mac). Studenci nauczą się obsługi profesjonalnych programów graficznych z pakietów Adobe, (m. in. Photoshop, Illustrator, InDesign, Flash), Corel i Autodesk. Jednak nie zaniedbujemy także tradycyjnego warsztatu grafika i projektanta – podczas studiów, poza praktykami, organizowane są także plenery rysunkowe, malarskie, fotograficzne i filmowe.
Redaktorem graficznym, projektantem, grafikiem komputerowym specjalizującym się w projektowaniu publikacji dziennikarskich, prasowych i internetowych (w tym na potrzeby social mediów), pracownikiem mediów tradycyjnych i nowych mediów, dyrektorem kreatywnym, dyrektorem artystycznym, grafikiem kreatywnym w agencjach reklamowych telewizji, wydawnictwach prasowych i książkowych.
Licencjat na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna w specjalności Grafika i multimedia w komunikowaniu społecznym.